Vecka 32

Veckan som gått har egentligen varit ganska händelselös, bortsett från det faktum att jag var iväg och träffade mina vänner i fredags. Utöver det har det som sagt inte hänt särskilt mycket. Majoriteten av tiden har spenderats antingen åt att spela datorspel eller på tumblr.
 
En rolig grej som hände är dock att jag har fått en enorm inspiration till en berättelse. De senaste dagarna har jag spenderat timmar åt att komma underfund med olika karaktärer och handlingen. Jag lyckades till och med att skriva ner små utkast till två stycken scener! Idag har jag dessutom gjort så kallade "picspams" till de tre huvudkaraktärerna så nu har jag över 40 olika bilder på datorn menade att ge inspiration till dem.. (Har till och med kommit igång med att lyssna på fantasy spellistor på spotify..)
 
I höst har jag även valt till en kurs (i-val) som heter Skrivande som förhoppningsvis kommer hjälpa mig att bli en bättre författare. Ser verkligen fram emot att börja skolan bara för den kursen haha. Nej, men ärligt talat blev jag lite nervös precis efter jag ansökt, det kändes som om jag kanske inte riktigt var lämpad för den kursen. Tankar som "jag skriver ju ändå inte så mycket" och "resten av eleverna som går den kursen skriver säkert mycket mer än vad jag gör ändå.." flög runt i huvudet i flera veckor. Till slut gaskade jag upp mig, jag lyckades se det som ett jättebra tillfälle för förbättring istället! :D
 
Saker att tänka på till nästa vecka:

1. Jag ska försöka fota mer, delvis för att detta trots allt ska vara en fotoblogg (även om jag verkligen tycker om att dela med mig av mina tankar haha) men delvis också för att liva upp inläggen en del.

2. Förbereda allt (väska, böcker, lås osv) inför skolstarten så det inte blir någon stress precis dagen innan eller ännu värre; första skoldagen.
3. Att faktiskt sätta mig ner och lyssna på en av de otaliga podcasts jag fick för mig att ladda ner för cirka två veckor sedan!
 
Inser nu att detta inlägg blev lite mer än bara en veckosummering men så går det ibland..

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?