Om mig

Mitt namn är Josefin, jag föddes den 20/9 år 2000 klockan 9:20 på morgonen (visst är jag speciell?) och läser just nu bild och form (spets) på gymnasiet. Jag har ett stort intresse för konst och drömmer om att jobba med något kreativt så fort jag är klar med plugget. Helst skulle det nog vara att få vara konstnär på heltid.
 
Ett annat intresse jag har är film, jag kollar på film så fort jag får chansen. Ibland blir det flera filmer om dagen. Några favoriter är Trainspotting (1996), Beginners (2010) och Interstellar (2014). Och några skådespelare jag tycker mycket om är: Ewan McGregor, Jessica Chastain, Armie Hammer, Alicia Vikander, Matthew McConaughey, Cate Blanchett och Tom Hardy.
 
Ordet hnifur betyder kniv på isländska. Jag valde det ordet, inte för att jag har någon koppling till Island (utöver min enorma kärlek för det landet..) utan för att det liksom fastnade när pappa skulle recitera en replik från Korpen flyger. Ibland kan jag tänka att jag borde valt ett bättre ord som känns mer mig men nu blev det så här. Hnifur får väl bli en del av mig på vägen.
 
Hnifur fyller jag med saker jag tycker om, saker som intresserar mig, och saker jag vill dela med mig av. Oftast blir det foto, film- och boktips, konst/skisser/teckningar och lite av min vardag.
 
Min utrustning: Nikon D5200 (18-55mm + 35mm objektiv) samt en hederlig analog kamera; min Konica C35! Jag använder mig av Photoshop CC eller CS6 för redigering (beroende på om jag använder min skoldator eller min egna).
 
När det kommer till konst så är det lite olika men oftast akryl till målningar. Skisser är oftast med vanliga blyertspennor (HB eller B) och till tuschade teckningar är det lite blandat vilken typ av pennor jag använder.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?