Framkallade bilder

Lämnade som sagt in min kamera på lagning under veckan. Fick inte riktigt reda på vad felet var och den fungerade som den skulle igen så fort filmen plockades ut. Händer det igen vid slutet av nästa film skulle jag komma tillbaka så kunde jag byta den eller få pengarna tillbaka så det var ju skönt i varje fall.
 
Framkallade hur som helst bilderna och fick tillbaka dem i torsdags. Blev riktigt nöjd med en del av dem, ska försöka skanna dem så snart som möjligt. Glömde nämligen av att be om att få bilderna digitalt också.
 
Från Botaniska trädgården, ett ensligt ställe i Norge samt min egen trädgård.
 
Detta var första gången jag använde en analog kamera så såg den här första filmen som mer av ett "test run" så att säga. Ett försök till att lära känna kameran och dess funktioner. Det innebar att en hel del av bilderna blev antingen suddiga eller överexponerade. Lite synd så klart men en lever och lär...
 
Inne i växthuset på Botaniska trädgården.
 
Älskar verkligen hur bilderna blev så bra utan att jag ens skulle behöva redigera dem efteråt, som så ofta är fallet när en fotar digitalt. Problemet är ju så klart att en inte kan veta om bilden blev bra eller inte förrän ett tag efter bilden tagits. Är hur som helst jätteglad över att jag har den här lilla kameran, trots hur jobbigt det blev med spaken nu på slutet.
 
Dessutom fick jag ett problem idag när jag skulle lägga i ny film :( Den ville inte sitta fast i kuggarna ordentligt och är rädd att jag ska förstöra hela filmen nu. Har en extra film ifall jag skulle behöva ta ut den här nu men det är verkligen synd att slösa en hel rulle på det viset. Blir så arg på mig själv alltså!

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?