För ett år sedan..

Foto från min första foto-lektion förra året.
 
..Började jag gymnasiet. Nu går jag i tvåan och undrar vart det där första året tog vägen. Det gick verkligen jättesnabbt och jag känner mig fortfarande som en liten förvirrad etta nu när jag är tillbaka i skolan igen. Var så nervös att jag inte skulle få några nya vänner eller vantrivas som jag hade gjort med min högstadieklass. Men det gick ju an till slut, har min grupp med vänner nu som jag tycker väldigt mycket om.
 
Just nu, precis innan lektionerna dragit igång på riktigt, är jag dessutom ganska taggad på skolan. Har mestadels intressanta kurser så skolan lär förhoppningsvis vara lite mindre av en pest nu. Kan bara hoppas på att motivationen ska kvarstå året ut.. Hade faktiskt tänkt skriva några inlägg om saker en kan göra för att hålla igång motivationen för skolan, lite tips om vad som funkar för mig som andra kanske skulle vilja ta del av, vad sägs om det?
 
Imorgon blir det förresten bio tillsammans med flickvännen och ett par vänner. Vi ska på premiären av Ruben Östlunds nya film The Square, lovar att recensera den efteråt!

KOMMENTARER
saga
2017-08-24 @ 20:39:30

jaa hjälp vad det har gått snabbt! vid jul har halva gymnasietiden gått... lite läskigt nästan. :0

ser fram emot recensionen också! :D kram!

Svar: ja gud! men en får tänka att något nytt väntar vid gymnasietidens slut! som t.ex. mer studier...haha..
Josefin


Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?