Teckningar

Har suttit i princip hela veckan och tänkt på att jag ska skriva det här inlägget men på grund av min egen lathet har jag inte skrivit det förrän nu. Får ta och skärpa mig! Hur som helst tänkte jag bjuda på ett par teckningar jag gjort den senaste veckan.
 
 
Har inte gjort ett ordentligt porträtt på evigheter känns det som. Det var jättehärligt att verkligen få arbeta ut hela ansiktet riktigt ordentligt. Den är gjord i blyerts samt tusch för den tunna, tunna konturlinjen runtom (tydligast runt håret). Använde mig av en referensbild såklart men tog lite kreativ frihet med ärren och håret för att det skulle likna visionen av den karaktär jag hade i bakhuvudet medan jag ritade.
 
 
Det här blev en lite enklare skiss, gjord främst med tanken att jag ville öva poser. I allmänhet ganska nöjd men det bästa vore ju att göra nakenstudier (kallas det så?) för att få kroppens anatomi och proportioner rätt. Med kläder är det lätt att det blir fel eller att en döljer sina misstag bakom kläderna. Även denna är gjord i blyerts och med en referens.
 
Med tanke på att jag ändå har konst som ett av huvudämnena för bloggen tyckte jag att det var dags att jag bjöd på ett par teckningar igen. Oftast blir det ju mest foto här...

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?