Filmtips

Här kommer ännu ett inlägg med filmtips! Denna gång med filmer jag sett ganska nyligen och tycker ni också borde se. Ursäktar (eller gör jag?) att 2 av 4 filmer är med Ryan Gosling i huvudrollen...
 
 
Se7en (1995) Alltså den här filmen kom lite som en käftsmäll mot mig. David Fincher vet hur en gör film om vi säger så. Kan tyckas aningen lång men jag försäkrar er, slutet är det som gör hela filmen. Brad Pitt tidigt i sin karriär förresten!
 
Lars and the Real Girl (2007) Väldigt mysig film om hur fina vi människor faktiskt kan vara mot varandra. Fin skildring av psykisk ohälsa dessutom. Hade ärligt talat inte jättehöga tankar om den sedan tidigare men när jag såg den så ändrades min åsikt direkt. Känner att den här lätt hade kunnat vara någon obehaglig psykologisk thriller men är så tacksam att det bara var en feel-good film!
 
The Machinist (2004) Ja alltså, motsäger kanske lite det jag skrev ovan med att faktiskt ta med en psykologisk thriller nu men tja... Vilken film. Precis som med Se7en så är det slutet som gör filmen. Det är även den här rollen som Christian Bale förlorade så mycket vikt för.
 
The Nice Guys (2016) Slapstick komedi på 70-talet med Ryan Gosling och Russel Crowe, vem skulle kunna tro att det var en så bra blandning? Speciellt Russel Crowe blev jag förvånad över, vanligtvis ser en ju honom i draman men han gör sig faktiskt väldigt bra här. Hur som helst; se den!

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?