Blade Runner 2049

Som start på höstlovet begav jag och flickvännen oss iväg på bio idag! Vi såg nya Blade Runner! Satan, vilken film alltså?!? Villeneuve har gjort ett enastående jobb med den här filmen, verkligen. Den är så oerhört snygg och fångar verkligen känslan från originalet trots att handlingen är (enligt mig) så pass annorlunda.
 
Jag vill egentligen inte berätta något om handlingen eller så, det känns som att jag skulle spoila alltihop i så fall. Men det jag kan säga är att den går i en lite annan riktning än originalet, typ. Tror ni som sett originalet kommer förstå vad jag menar när ni ser den! Menar det inte på något negativt sätt heller, jag tycker definitivt filmen är värd att se, speciellt om en tycker om originalet! Skulle heller inte bli förvånad om den blev nominderad för bästa cinematografi/foto eller liknande kategorier.
 
 
Jag var dock inte förberedd på hur lång filmen skulle vara, blev alldeles förvånad när jag kom ut ur salongen och insåg att det hade gått hela tre timmar! Det var tre väldigt bra timmar i varje fall...

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?