Regnpromenader och konstmuseum

Ursäktar den hemska bildkvalitén då bilderna är tagna med mobilen istället för kameran...
 
Känns som att jag är en av få människor som verkligen älskar när det regnar, när jag promenerade hem här om dagen kände jag mig bara så uppspelt av regnet som droppade ner på mitt ansikte. Regnet ingav mig med någon sorts frihetskänsla som på något sätt fick alla mina problem att försvinna (fram till det att jag steg innanför dörren vill säga). Det var som taget ur en film verkligen! Hoppas på fler promenader som denna nu när hösten är på ingång.
 
På tal om hösten så hoppas jag kunna fota lite landskapsbilder nu när världen runt omkring mig börjar se (ur mina ögon) mer estetiskt tilltalande ut.
Målningar av Vanessa Baird.
 
Igår var klassen iväg för att titta på en konstutställning för ett projekt vi ska jobba med under terminens gång, bilderna ovan tillhör dock inte utställningen vi var där för men dom fångade mig tillräckligt mycket för att jag skulle vilja plåta dom hehe. Om ni tycker målningarna är fina rekommenderar jag att gå till Göteborgs konstmuseum innan den 15 oktober!
 
Utställningen vi gick på var Stadslandskap. Projektet vi jobbar med under hösten kallas "Platser" och då var det tänkt att den här utställningen skulle bidra med inspiration. Platsen jag valt är dock inte i en stad så just stadslandskap var kanske inte det mest givande för mig... Hittade dock en målning som jag tyckte mycket om!
 
Vill ni veta mer om utställningen kan ni klicka in här!

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?