Nytt objektiv!

Min födelsedag var ju i onsdags och då fick jag den presenten som jag nog ville ha allra mest av alla mina önskningar. Det var alltså ett nytt objektiv! Och igår var jag ute i "skogen" bakom mitt hus och testade det lite, har inte kommit underfund med det helt och hållet ännu, dessutom är jag så van vid att kunna zooma och det kan jag inte med det här.
 
Kommer troligtvis bara använda det här objektivet de kommande månaderna, både för att lära känna det och för att det hittills känns så mycket bättre än mitt förra som var det basic 18-55mm objektivet en får med när en köper ett kamerakit. Det nya är ett 35mm (också från Nikon, precis som kameran och mitt andra objektiv) och egentligen väldigt standard men med tanke på min amatör-status och unga år kände jag att jag inte behövde något mer speciellt än det här. Vitsen är ju att jag ska bli nöjd med mina bilder!
 
Utöver det nya objektivet så såg jag även The Hateful Eight häromdagen. Ganska bra, väldigt typisk Tarantino film osv, finns egentligen inte så mycket mer att säga om det.

KOMMENTARER
saga
2017-09-24 @ 19:57:45

så fina bilderna blev! :) snygg redigering också. kram!

Svar: tack, tack! Komplimanger uppskattas alltid hehe. Hade varit roligt med andra motiv också så kanske ska försöka fixa till ett stilleben när jag får tid över!
Josefin


Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?