Låt vargarna komma och ännu mer té

Igår läste jag äntligen ut Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt. Inte för att det tog speciellt lång tid att läsa den men med tanke på att det bara är den tredje boken jag faktiskt lyckats läsa ut i år förtjänar den ett litet äntligen där i början. Jag nämnde ju den här boken i ett tidigare inlägg så jag tänker inte recensera den särskilt utförligt, det får bli lite kortare istället.
 
Som helhet kan en ju i varje fall säga att det var en väldigt sorglig bok men fortfarande väldigt fin. Typiska tonårskänslor blandad med sorgen av att ha förlorat någon en älskar fångas väldigt bra och June, huvudkaraktären är en relaterbar liten ängel för mig. Har aldrig känt sådan samhörighet med en karaktär tidigare, jag kunde verkligen känna igen mig i henne på så många plan vilket gjorde att boken fick ett litet plus i kanten från mig.
 
En annan viktig sak är att boken lär tonåringar om aids, inte för att boken går in på detaljer om sjukdomen i sig men för att den verkligen humaniserar de två karaktärerna i boken som lider av sjukdomen. I vårt heteronormativa samhälle är det ju lätt att liksom ryckas med i homofobin som aids drar med sig (även om det anses ha blivit bättre på senare dar...).
 
Annars har jag druckit en del té idag, så blir det helt enkelt när en är sjuk. Min halsont kom tillbaka lite oväntat på morgonen oturligt nog, hade som väl var bara en lektion idag så skoldagen blev inte allt för jobbig.
 
Resten av dagen ska jag spendera med att läsa samt skriva klart en uppgift till min skrivande-kurs. Ska ha "spionerat" på ett antal främlingar fram till imorgon så ska försöka fylla ut beskrivningarna av dem lite samt rensa ut de som jag inte tycker lika mycket om. Måste erkänna att det har varit en svår uppgift då det verkar vara väldigt få människor som gillar att se lite excentriska ut som tar spårvagnen åt samma håll som mig.

KOMMENTARER
saga
2017-09-15 @ 22:19:19

va roligt att du tyckte om den! jag blir själv lite sugen på att läsa den nu hehe... <3

Svar: lånade ut den till mamma men du ska få tillbaka den direkt efter så du kan läsa den du med!
Josefin


Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?