Fredag, sjuk, och en kopp té

Ja, nu har jag alltså gått och blivit sjuk. Det är bara en vanlig förkylning egentligen men jobbigt är det ju. Märkte av det på morgonen och hoppades på att det kunde vara sån där vanlig morgonhalsont, för det har vi ju alla varit med om, eller? I vilket fall som helst visade det sig sedan att det faktiskt var riktig halsont (som dessutom bara blev värre och värre allt eftersom dagen gick). Förfärligt verkligen, inte minst för att det sumpade planerna för mig och flickvännen.
 
Tanken var att vi skulle gå på en spelning vid 18-tiden men det fick vi alltså skippa, istället fick jag gå hem och dricka té i min favorit muminmugg! Nu är bara frågan vad jag ska göra av resten av fredagskvällen. Film? Bok? Datorspel? Plugga? Njae.. Där går nog gränsen, plugg får jag nog ta imorgon istället (för det är ju en dag imorgon också, som en brukar säga).
 
Som en liten slutkläm på det här inlägget kan jag ju berätta att min kära svenskalärare hade sönder ett fönster idag, härlig underhållning för oss morgontrötta elever (mindre kul för läraren som skar sig och troligtvis måste betala för det där fönstret... :)) ).

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?