5 filmtips inför helgen

Nu blir ju detta tyvärr inte "inför" med tanke på att jag sitter och skriver det här inlägget tjugo över nio en fredagkväll men det är ju tanken som räknas, eller hur?
 
The Impossible (2012) Kom och tänka på den här nu när det är översvämning i Göteborg, är det passande? Kanske inte men i vilket fall som en helst en bra film. Det handlar om en familj som blir separerad när tsunamin slår till i Thailand 2004. Ewan McGregor, Naomi Watts och Tom Holland i huvudrollerna.
 
The Craft (1996) Skriver just nu filmtips på temat Erotik och Häxkonst för skoltidningen och valde då att ta med den här på Häxkonst. Egentligen hade den kanske passat bättre för halloween-tips men det fick bli så här istället. Filmen handlar hur som helst om en grupp tonårshäxor som använder magi mot alla som vågar gå emot dem.
 
Hail, Caesar! (2016) Såg den här för kanske två dagar sedan och tyckte den var bra nog att nämna här. Det är den senaste filmen från Coen bröderna, kanske inte deras bästa film (svårt med filmer som Fargo och The big Lebowski bakom sig) men defintivt sevärd, speciellt om en tycker om hollywood och filmhistoria. Även om den inte är helt och hållet sanningsbaserad ;).
 
The man from U.N.C.L.E. (2015) Rent filmiskt är det väl inte någon särskilt speciell film, ändå lite annorlunda från vad Guy Ritche brukar göra. I alla fall en av mina favoritfilmer! Vi kollade på någon stumfilm från Sovjet på kulturhistorian idag och fick ett sådant sug att se om den här (för mig) lilla pärlan. Och med det kan jag ju säga att det handlar om spioner på varsin sida (usa vs. sovjet) av kalla kriget som måste samarbeta för att rädda världen. Även om handlingen inte är så lockande kan en ju se den för Armie Hammer om inte annat.
 
Fantastic Mr Fox (2009) Tog med den här endast av den anledningen att den är så mysig att se på? Färgerna är liksom så varma och trevliga och alla djuren är ju så charmiga. Blir bara glad av den alltså! Wes Anderson är verkligen ett geni.
 
Förhoppningsvis får ni tid att se någon/några av dessa filmer! Själv lär jag vara upptagen hela helgen haha...

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?