Travar med oläst litteratur

Ja, jag läser i princip bara pocketböcker... Mycket enklare att ta med sig! Väger inte så mycket.
 
Här om dagen fick jag för mig att jag skulle stapla alla böcker jag inte läst/läst klart ännu och sedan inte få ställa in böckerna förrän jag läst klart dem. Så en efter en skulle de in i bokhyllan. Insåg till sist hur opraktiskt och stöktigt det skulle bli och lät bli. Men jag staplade dem ändå för att se hur många det var. Ärligt talat var jag lite rädd att stapeln skulle falla ihop men den klarade sig.
 
Ett exempel på olika titlar och genrer som kan finnas i min bokhylla: fantasy, thriller, sci-fi. Lite blandat alltså!
 
Som ni kan se är vissa böcker lite mer slitna än andra. Det beror på att vissa är köpta på loppis/second-hand men också för att jag ändå ganska flitigt försökt läsa en del av dem. American Gods är jag till exempel halvvägs igenom men har liksom tappat inspirationen för den boken för tillfället. Svavelvinter är förresten ett hatobjekt. Har verkligen svårt för den boken och den har liksom stoppat mig från att läsa massa annat.
 
Totalt tror jag att det blev runt 25 "olästa" böcker. En del är dock antologier/diktsamlingar/liknande som gör att det inte direkt är bråttom att läsa ut dem så att säga. Kan liksom plocka upp en och välja en novell eller något och läsa lite när som!
 
Som en liten sidnotering kan jag också rekommendera er att lyssna på Brand News nya album Science Fiction! Det tog lite tid för mig att börja gilla det men nu har jag värmt upp till det! Jättebra verkligen, Out of Mana, 451 och Lit Me Up är några favoritlåtar.

KOMMENTARER
saga
2017-10-04 @ 19:41:09

väldigt mysiga bilder!! :)


Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?