En vandring i Botaniska

 
Under veckan har jag haft fullt upp med prov vilket ledde till att jag olyckligtvis inte skrev något här. Men nu blir det ändring på det! Tänkte bjuda på lite bilder jag tog när jag och flickvännen var iväg i Botaniska. Tanken var egentligen att vi skulle ta en sväng till Delsjön men pga bök med spårvagnar fick det bli Botaniska istället.
 
Mängder med koi i en av dammarna.
 
Så fort vi kom dit gick vi faktiskt iväg och fikade på Anyday. Dom hade en väldigt god tigerkaka, lite väl kompakt bara för vår smak dock... Hur som helst kunde vi faktiskt sitta ute och fika, det var nämligen inte särskilt kallt eller blåsigt ute. Det var riktigt mysigt. Speciellt med tanke på höstfärgerna på växtligheten runtomkring oss. Allt gick liksom i olika nyanser av gult, orange och rött.
 
Har ni vägarna förbi rekommenderar jag defintivt att besöka botaniska, det är nog ett av mina favoritställen i Göteborg. Det är så lugnt och skönt och det tillsammans med de vackra höstfärgerna gör hela stället helt perfekt! Ärligt talat föredrar jag nog att gå runt där på hösten över sommaren.
 
Vi hittade ett träd med nästan helt vita löv. Råkade höra en tant som gick förbi som ansåg att trädet inte mådde särskilt bra. Kan tyvärr inte särskilt mycket om träd så har ingen aning om det stämmer eller ej.
 
 
Av någon anledning har min analoga kamera slutat fungera som den ska. Fotade en hel del med den idag faktiskt men sedan, precis innan jag skulle ta spårvagnen hem slutade spaken som en vrider fram filmen med fungera. Den har liksom fastnat :( Ska försöka lämna in den på lagning under veckan, om den ens går att laga... Vågar i vilket fall som helst inte göra något åt den själv då jag är rädd att förstöra kameran/filmen.
 
Förresten så har jag klippt mig, fast det kanske ni ser haha... Är väldigt nöjd i varje fall, känner mig som hemma i kort hår så att säga.

KOMMENTARER
saga
2017-10-14 @ 17:13:16

jättemysiga bilder! älskar höstkänslan :) snygg frissa också! höhö kort är bäst!

Svar: tack tack :D <3
Josefin


Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?