Landskapsövning

Gårdagen spenderade jag med att delvis spela Overwatch  och delvis med att öva landskapsmåleri. Ville pröva på att måla förenklade landskap på kort tid och det här blev då resultatet.
 
För bild ett använde jag mig av det här fotot och för bild två detta! Jag jobbade på båda målningar samtidigt (målade på den ena när den andra torkade lite och vice versa) och totalt tog det kanske en kvart-tjugo minuter att måla dom. Tog inte tid eller så men baserat på hur många låtar jag hann lyssna på under tiden så är det den ungefärliga tiden haha.
 
Det var definitivt en givande och rolig övning som jag verkligen borde fortsätta med. Hade dock velat pröva med goauche också (använde mig av akryl för dessa). Egentligen är det väl bäst att öva med flera olika medium men tror goauche och akryl är roligast (men det kanske har att göra med hur enkelt det är att jobba med den typen av färger..).

KOMMENTARER
saga
2017-08-27 @ 22:23:38

tycker målningarna blev görsnygga! väldigt imponerad/stolt :) jättebra övning också. kram på dig

Svar: tack så mycket :D <333
Josefin


Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?