Kulturkalas och souvenirer

Igår var sista dagen för Göteborgs Kulturkalas för det här året. Det innebar att jag och flickvännen tog chansen och gick dit. Ärligt talat så gjorde vi inte speciellt mycket när vi var där (dåligt av oss) men en runda på stadsmuseet blev det i alla fall. Dom hade en utställning om Göteborgs födelse som vi kikade på samt en annan om Freddie Wadling som dog förra året. Fick tyvärr inga bilder från besöket men Freddies teckningar var verkligen jättehäftiga!
 
Efteråt var vi på jakt efter langos, inte riktigt något för mig (tog pommes istället..) men flickvännen var tvungen att köpa haha ;) Sedan var tanken att vi skulle gå till en liten husvagn som fungerade som photobooth men kön var för lång så det blev en promenad genom trädgårdsföreningen istället!
 
Flickvännens Chat Noir tygkasse från Frankrike, som vi märkte var till salu även här på Kulturkalaset :)))
 
Flickvännen hade precis kommit hem från en resa till Frankrike så jag fick en del souvenirer med mig hem också. Det blev stämplar, franskt godis och en tygkasse med Moulin Rouge motiv (är som besatt av moulin rouge på grund av filmen från 2001 med Ewan McGregor och Nicole Kidman, verkligen ett mästerverk till musikal!)
 
Imorgon blir det av till skolan med mig, börjar egentligen inte förrän på onsdag men ska hjälpa till att värva nya rekryter till en förening ;)

KOMMENTARER
saga
2017-08-21 @ 17:10:02

ojoj villen snygg tygkasse! gott med langos (:

Svar: ja det var ju du som köpte den ;)
Josefin


Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?