Call me by your name

Åhhh som jag har längtat efter den här filmen! Den är visserligen inte ute än men trailern har äntligen kommit! Filmen heter som sagt Call me by your name och är baserad på boken av André Aciman med samma namn. Berättelsen utspelar sig under 80-talet i huvudkaraktären Elios hus i Italien. Det märks dock knappt då både boken och filmen är skrivna/gjorda på något tidlöst sätt där årtiondet inte riktigt märks av.
 
Filmen handlar alltså om Elio, som spelas av Timothée Chalamet (Interstellar, 2014), en sjuttonårig pojke som blir förälskad i Oliver, som spelas av Armie Hammer (The man from UNCLE och The Social Network), en 24:årig sommargäst som bor hos Elios familj under sex veckor.
 
Anledningen till att jag överhuvudtaget fick nys om den här filmen är p.g.a. att jag är ett stort fan av Armie Hammer och har varit det ända sedan jag såg The man from UNCLE på bio 2015. Jag har helt enkelt hållit mig uppdaterad om hans kommande projekt och när jag fick reda på att han skulle vara med i en HBTQ-film blev jag helt överlycklig!
 
Om ni känner er intresserade borde ni defintivt läsa boken, den finns tyvärr bara på engelska men den var hyfsat lättläst och gick väldigt snabbt att läsa igenom.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?