borås djurpark

Under gårdagen besökte jag och min flickvän borås djurpark! Trots en jättelång busstur och regnväder så var det ändå en väldigt trevlig liten utflykt. Mindre trevligt var däremot att se hur små djurens hägn är... Jag ska inte säga att jag vet så mycket om sådant egentligen, djurparker måste väl följa någon typ av regelverk för att ens kunna få ha djur men det kändes ändå som om deras hägn var av det minsta laget. :/
 
Om inte annat så fick jag i varje fall rätt häftiga bilder, speciellt det nedan på lejonhannen! Det var nämligen matdags för lejonen så dom gick förbi fönstret i flera minuter men rätt som det är så stannar lejonhannen och stirrar rätt in i kameran! Blev nästan lite rädd att han skulle hoppa mot fönstret eller något haha.
Att fota så här på en djurpark var dock lite så där med tanke på att man ofta måste fota igenom en glasruta. Det blir på något sätt inte samma sak. Dessutom reflekterade glaset ofta människorna som stod bakom och tittade som gjorde att bilderna inte blev lika fina. Det kan ni se ganska tydligt på första bilden; det är som ett stort blått märke precis nedanför tigern >:( Fina djurbilder fick jag ju i varje fall...

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?