atomic blonde

 
Trailern till Atomic Blonde med Charlize Theron i huvudrollen.
 
Ja, den här filmen var jag och flickvännen och såg idag. Verkligen en häftig actionrulle! Filmen utspelar sig 1989, dagarna precis innan (och efter) berlinmurens fall. Handlingen var lite svår att hänga med i om jag får vara helt ärlig. För att vara spionfilm så tyckte jag att själva uppdraget som hon (Charlize Theron) hade var väldigt otydligt...
 
Redigeringen och filmens s. k. color grading var däremot jättehäftig. Man kunde verkligen se att dem försökte efterlikna en serietidning (originalstoryn är en serieroman av Anthony Johnston som heter The Coldest City) och det gjorde filmen mycket mer intressant att kolla på.
 
Som helhet skulle jag definitivt rekommendera andra att se den här filmen! Dessutom tror jag att man förstår handlingen bättre om man ser den mer än en gång...

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?







Trackback

Josefin │ 17 │ Göteborg

Jag är en konst- och fotointresserad människa med en kärlek till film. Går just nu andra året på gymnasiet.

Mer om mig?